Schouderfysiotherapie
Doeltreffende behandeling om u weer snel in beweging te krijgen.

Schouderfysiotherapie: niet de oorzaak, maar de oplossing

Schouder- en nekklachten zijn de meest voorkomende aandoeningen van het bewegingsapparaat. De pijn is vaak acuut en belemmert u direct in uw dagelijkse gang van zaken. Wij zien veel mensen die soms al jaren met schouderklachten rondlopen, zonder hier een oplossing voor te vinden. Onze fysiotherapeuten staan voor u klaar om deze klachten te verhelpen en u weer in beweging te brengen.

Achtergrond en behandeling
Lichamelijke fitheid, kracht van schouder- en rugspieren, leeftijd en zelfs problemen als, stress, angst of depressie kunnen ervoor zorgen dat u verkrampt gaat bewegen, waardoor u schouder- en nekklachten krijgt. Het is soms lastig te achterhalen waardoor de pijn ontstaat. Gelukkig zijn er wel verschillende mogelijkheden om de pijn te verlichten en te voorkomen. Na een zorgvuldig onderzoek, stellen wij, in overleg met u, een passend en doeltreffend behandelplan op.

Blijft u vooral niet rondlopen met schouder- en nekklachten, maar maak een afspraak. U zult hierbij zelf ook stevig moeten oefenen, want het oplossen van uw schouder- en nekklachten is een samenwerking tussen u en uw fysiotherapeut om zo uw schouder weer stabiel en sterk te maken.

Direct een afspraak maken? Plan jouw bezoek online!

Medical taping

Medical Taping is een behandeling waarbij met behulp van speciaal, elastisch tape de spierfuncties en het lichaamseigen herstel ondersteund worden. U kunt dit medisch ‘tapen’ laten doen bij Van der Meijden Fysiotherapie.

Echografie

Met echografie snel en gericht van start met de behandeling van uw blessure of ontsteking. Met behulp van een echografie kunnen we klachten makkelijker opsporen en samen met u een gericht behandelplan opstellen.

Golffysiotherapie

Uw houding is van groot belang, zowel voor uw gezondheid als voor uw prestaties. Met golffysiotherapie kunnen we uw klachten verhelpen of kunt u uw houding optimaliseren.

Manuele therapie

Met manuele therapie is het effect van de behandeling vrijwel direct daarna merkbaar. U zult merken dat uw gewrichten beter en soepeler aanvoelen, waardoor u beter kunt bewegen.